onsdag den 23. februar 2011

Blog pause i laaaang tid...

Jamen jeg prøver at komme tilbage.. Det er desværre lidt svært for mig at finde tiden i øjeblikket :(. Men men men... Siden sidst - øøøhh oktober! Hold da op... Der er sket meget...

Har lagt med maveinfluenza siden søndag (det er onsdag i dag)... Pyyyh det er hårdt for kroppen - og ikke nemmere for en gravid krop skulle jeg hilse at sige. Har endnu ikke spist et helt måltid, men kun fået små "mellemmåltider" vil jeg næsten kalde det. Men det er da bedre end ingenting. Og hvor er det dog synd for Oliver at mor ingenting orker, når man er en halvanden års knægt med krudt i måsen! Halvanden år er han.. Som tiden dog flyver. Min lille dreng er ikke så lille mere. Der er ikke meget baby over ham mere - det er slet slet ikke til at forstå. Og nu er der kun ca 14 uger til at han bliver storebror! Gad vide hvordan han tackler det? Bliver han glad og kærlig, eller jaloux og voldsom? Det må tiden vise.. Tror mest på det sidste - i hvert fald i starten.. Men er sikker på at de to nok skal få stor glæde af hinanden med tiden :). En lille pige tror vi det bliver. Nu må vi se.. Var jo til gennemscanning i uge 20, men hende der scannede mig havde simpelthen så travlt og sagde blot at det "formentligt er en pige" inden hun hastede videre.. Så ja.. Vi tror på at det er en pige. Jeg har hele graviditeten igennem haft fornemmelsen af at det var anderledes end med Oliver. Men vi får se omkring d. 30. maj :). Og en dejlig lille dreng vil da heller ikke være at kimse af ;). Bare baby er sund og rask (kliché, men sådan er det)...
På den kreative side er jeg begyndt at strikke! Jow jow :)... Jeg har nærmest altid gerne villet strikke, men min mor har opgivet at lære mig det flere gange.. Hmmm jeg må have været ret umulig da jeg var yngre ;)... Men jeg kan nu godt huske hvordan jeg altid knugede garnet fuldstændigt og det hele blev så stramt og svedigt, at det var helt umuligt for mine små fingre at gøre noget som helst hihi... Og så er jeg vist det man kan kalde perfektionist.. Pyha var det en indrømmelse? Men ja, det er jeg.. Også når jeg strikker. Så selvom det er første gang jeg strikker noget rigtigt, så skal det jo helst være perfekt med det samme, og det er altså lidt svært når rutinen ikke sidder der endnu.. For så er det enten for stramt eller for løst, og så taber man en maske og kan ikke fange den igen... Ææææj! Moooar hjælp mig lige.. Igen! Hehe lærer det vel hvis jeg bliver ved. Det er min plan i hvert fald. Så nu er jeg gået i gang med en lille lilla trøje til lillepigen. Ambitiøst? Jo men nu skal det være. Og så er det jo at man pludseligt ikke forstår hvad der står i opskrifterne.. Hmmm... Mooar! Hvor er det pinligt efterhånden hehe...
Resultatet skal jeg nok vise frem herinde.. Hvis jeg nogensinde bliver færdig.. Og det gør jeg da!

Eller går jeg vist bare og glæder mig til foråret - som alle andre efterhånden også gør.. Lys og varme gør altså noget ved ens humør og energiniveau.. Så forår kom hid! Min yndlings forårsbebuder er vintergækken og den er begyndt at dukke op i vores forhave, så nu må det snart være! Billedet her er ikke fra min forhave (desværre), men smuk er den alligevel!

Nå men nu må det vist være nok opsamling for i dag.. Skal nok forsøge at være lidt mere flittig herinde. Bær over med mig ;).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar