søndag den 25. december 2011

Juleaften, åh hvor er du sød...

...Så skal alle folk have risengrød... Eller vi fik jo så and og flæskesteg.. Men det smager jo også fantastisk :).

Det var så dén juleaften... Emilies første.. Og sikken én ;).. Vi holdte den herhjemme. Både Oliver og Emilie har været syge de sidste par dage op til juleaften - med hoste, snot, feber og hvad der ellers følger... Oliver nåede stort set at komme over det, dog med undtagelse af hoste, hoste og nå ja snot... Men det er da til at tage og føle på. Han er jo stadig en krudtugle og en glad dreng, så "pyt" med det! Men Emilie... Åhh... Feber, hoste og pylder i lange baner.. Hun er godt nok ramt. ØV! Har haft ringet til vagtlægen et par gange, samt været deroppe forbi i dag. Konklusion: Hun har en snert af noget astmatisk bronkitis :(... I hvert fald ifølge vagtlægen.. Men ikke noget vi skal gøre noget ved - andet end at give hende panodil for feberen og for eventuelle smerter pga. hosten. Selv tror jeg mere på en forkølelse ledsaget af noget falsk strubehoste (hun lyder grangiveligt som en søløve når hun hoster!)... Men jeg er jo ikke læge..
Vores juleaften var nu rigtig hyggelig; vi spiste noget lækkert mad, hyggede med familien og fik nogle flotte gaver :). Skønt! Oliver holdte flot ud - og kunne sagtens have holdt ud endnu længere på hans "sukkertrip", men efter han havde pakket gaver op var klokken blevet halv ti og så kom han altså i seng!

I skal da ikke snydes for min "lille" gaveliste ;):
Oliver havde været kreativ i vuggestuen og jeg fik den fineste lysestage som han selv havde malet på med porcelænsmaling :). Min mand fik salt og peber sæt som Oliver ligeledes havde malet på! Skønt :).
Fra min mand og børn fik jeg en håndstøvsuger, 2 billetter til Casper og Frank til april :) og sprøjteposesæt med tyller. Sådan en håndstøvsuger har stået øverst på min ønskeseddel et stykke tid - den er jo perfekt til at tage alle krummer osv. efter Olivers måltider ;)...
Min mor, hendes mand og min bedste gav mig Kön & Mön jeans, halskæde og en Jacob Jensen dørklokke.
Svigermor og svoger havde begge købt en håndstøvsuger! De havde vist ikke lige fået snakket sammen hihi...

Juleaftensdag kom min far og hans kæreste også lige forbi med vores gave - en fed cykelanhænger med plads til begge unger :). Dén glæder jeg mig meget til at komme ud og trille med :).

I dag har vi så bare slappet af, leget med gaverne - og ja, så lige været en tur ved lægevagten også :(... I morgen og i overmorgen står den på familiejulefrokoster, så jeg håber Emilie er lidt mere frisk i morgen...
Håber I alle har haft en dejlig juleaften! Og jeg ønsker jer alle nogle gode juledage :).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar