tirsdag den 30. august 2011

Emilies barnedåb

Tirsdag morgen og endeligt frisk igen efter Emilies barnedåb..! Det var en fantastisk dag! Simpelthen...

Dagen startede for mit vedkommende ved 7-tiden, op og gøre mig selv klar og forberede de sidste småting til det store ryk-ind.. Det meste havde jeg klaret lørdag, så det var ikke så slemt :). Dernæst var det Oliver der skulle spises af og i tøjet, og til sidst op med Emilie, som bare kom i en body så hun var klar til at få dåbskjolen da vi kom i kirken. Og så afsted til Sct. Mortens Kirke kl. 9.20. Da vi ankom i kirken (de har et super fint "lege-omklædnings-rum" hvor man bl.a. kan tage børnene med ud hvis de bliver for urolige), fik jeg ammet Emilie og givet hende dåbskjolen på - dåbskjolen er fra min fars side og er meget gammel. Min oldemor (min fars mors mor) havde den på ved hendes dåb i 1893! Så den ER gammel. Og lidt mør i stoffet ;)... Så det var med yderst forsigtighed at jeg gav Emilie den på, men så slem var den nu slet ikke... Min farmor værner om den. Meget! Så det er hende der håndvasker, stryger og nusser om den her kjole, så man tør næsten ikke røre den.. Så da hun foreslog at hun strøg den inden Emilies dåb, sagde jeg bare ja tak :).
Nå men tullen fik kjole på og vi gik ind i kirken - den smukkeste kirke i Randers! Uden tvivl. (Ja, Kristrup Kirke er også smuk, men der er altså bare noget ekstraordinært over Sct. Mortens Kirke).
Emilie blev lidt småtræt under prædiken og da vi kom op til døbefonden var hun stort set faldet i søvn, meeen hun skulle da lige være med i hvad der nu skulle ske. Hun klarede det super fint og sagde ikke en lyd, og da vi kom ned og sidde igen, faldt hun i søvn - og sov stort set til vi gik ud af kirken igen. Helt perfekt :).


Efter den kirkelige del af dåben, tog vi billeder af døbefond, faddere osv., Emilie fik noget andet tøj på og så kørte alle mand ud på Fjord Gården - her fik vi brunch og det var bare SÅ lækkert. Vi var virkeligt positive overraskede - ikke fordi vi ikke troede det ville være godt, men vores forventninger lå i hvert fald ikke SÅ højt! Mums! Bestemt ikke sidste gang vi vælger Fjord Gården til et arrangement. Vi var 38 i alt (inkl. vores Emilie og lille Frederik, som er kun 12 dage ældre end Emilie). Udover de 2 helt små, var vi 26 voksne og 10 børn - 3 af dem, var de 2-årige Oliver, Laura og Melina - og de legede  bare så godt. Oliver og Laura spænede rundt om bordene med høje hvin, og de faldt og tumlede oveni hinanden, og hyggede sig bare så meget :). Skønt. Vi andre nød maden og ungernes leg, og fik snakket lidt på kryds og tværs. Da vi havde spist, gik Oliver, Jonas og jeg i gang med gavebordet. Og hold nu op et gavebord! Oliver begyndte at flå papir af (lidt svært at forstå at pakkerne ikke var til ham, når nu han havde et mindst ligeså stort gavebord til hans 2-års fødselsdag ugen før)! Men vi lod ham (til dels) gøre det. Han mistede hurtigt interessen da han kunne se at det alligevel ikke var spændende legetøj... :)
Emilie fik bl.a. en lilla Bobles elefant og en lilla fisk, en lilla Miniature vinterjakke, sengetøj fra Gaia & Ko., sengetøj fra Katvig, penge, sølvflag, bamser, Brio dukkevogn, rød trædukkevogn med hjemmesyet dyne og pude til, hvid Tripp Trapp højstol, dagmarkors i guld, Hoptimister, bestik og meget andet! Meget overvældende...

Ved 14 tiden kørte vi allesammen hjem til os. Emilie faldt i søvn i bilen og ænsede slet ikke virakken omkring hende da vi tog hende med ind!


Hjemme havde vi stillet an med kaffe, sodavand, øl, vand, juice, saftevand, chips og 3 slags kager :) - kagerne var en TUC kage (ja nemlig! salt kiksene!) som min mor havde bagt, en chokoladekage som min tante havde bagt og en banankage som jeg selv havde bagt. Og der var selvfølgeligt ALT for meget! Da folk havde spist, hygget og snakket, begyndte de så småt at køre hjem, men 2 hold venner blev og hjalp med at rydde op. Mændene hentede pizzaer og så tog de sidste hjem ved 20 tiden. Og SÅ var vi trætte! En lang dag som sent vil blive glemt :). Tak til jer allesammen for at have gjort Emilies dag til noget helt specielt!

2 kommentarer:

  1. Det ser ud til at I har haft en skøn barnedåb og sikke nogle dejlige gaver:-)

    Knus Malene

    SvarSlet
  2. Det var en skøn skøn dag som vi sent vil glemme :). Og ja det var nogle dejlige gaver hun fik den bette! Meget overvældende!
    Knus

    SvarSlet