onsdag den 19. oktober 2011

Hvad vi hjem fra skoven bragte :)

Vi holder efterårsferie herhjemme.. Alle 4! Skønt.. Oliver har ferie fra dagplejen, og ifm. Emilies fødsel tog min mand 4 ugers barsel (efter de obligatoriske 14 dage), og da det var lige i sommerferie perioden, har han så 3 ugers "sommerferie" til gode :). Den ene uge har han taget nu! I uge 42. Og det nyder vi alle sammen.
Vi har bl.a. været i Store Hoppeland her i Randers, hvilket virkeligt kan anbefales for børnefamilier! Der er alverdens hoppepuder, bungee trampolin, rutschebaner, tarzanbane, klatretårn, lege- tumleland for de mindste osv. osv. Og man ser stort set ikke børnene fra man kommer til man skal hjem! Og forældrene må også gerne lege med ;)... Det koster 70 kr. pr. barn (lidt dyrt ja, men hvis man afsætter en hel dag er det ikke så slemt synes jeg), og voksne er gratis ifølge med barn :).
Derudover har vi også holdt fødselsdag for min mand, gået tur i skoven, været på legepladsen, været på kastanjejagt og hygget med familie og venner.. Dét er lige til at holde til - sådan at holde ferie :))
Der er en lille samler gemt i mig.. Ikke dermed sagt at jeg ikke også er god til at smide ud - for det er jeg ;). Lidt for god nogle gange ifølge min mand! Men sådan en tur i en smuk efterårsskov er lige mig! Jeg fik samlet grene med flotte efterårsblade på og en kæmpe pose kastanjer - lige til en fin dekoration til vores indgangsparti.



Oliver var med til at lave vores græskarlygte :). Han sad på spisebordet med en ske og gravede ud - det synes han var sjovt de første 10 minutter... Derefter måtte moren i gang ;). Men han synes nu det er lidt spændende når der er lys i vores "moster" (og ja, det betyder selvfølgeligt "monster") :))...

2 kommentarer:

  1. Der gik jeg så lige i hmmmm-mode..."Lys i vores Moster" hva....hehe...den er da rigtig fin den moster...

    SvarSlet
  2. Hihi sådan er det når man endnu ikke taler helt rent ;).. Nogle gange undrer man sig lidt! I dag sagde han pludseligt "bajer".. Tænkte hvad i alverden mener han lige med det.. Men det betyder altså "Freja" - en pige fra dagplejen :).

    SvarSlet