mandag den 24. oktober 2011

Om børn og institutioner...

Da vi fandt ud af at vi ventede Emilie (ca. september 2010), skrev vi Oliver op til en såkaldt kombineret institution (vuggestue og børnehave samme sted) - med den tanke at så kunne Emilie, når den tid kom, komme samme sted hen, og så skulle vi kun aflevere ét sted.. Dengang var det min tanke, at så fik Oliver nok plads omkring den tid hvor han blev 3 og alligevel skulle flytte fra vores elskede dagplejemor... Men ak nej, vi har nu fået tilbudt plads! Oliver er 26 mdr., og der er laaaang tid til han bliver 3.
Men i efterårsferien kom brevet fra Pladsanvisningen dumpende ind og vupti - Oliver har plads i Børnehuset Skovdalen fra d. 1. december 2011... Pyyyyh. Svarfrist d. 21. oktober... Så ja, vi har givet svar.. Og vi har sagt "ja".. Men sikke nu en svær beslutning. Oliver er rigtig glad for vores dagplejemor, og det er vi som forældre også, så det bliver rigtigt hårdt at sige farvel :(. På lang sigt ved jeg at vi bliver glade for vores beslutning, men lige nu synes jeg det er rigtig træls - for at sige det på godt jysk. Jeg håber bare Oliver falder rigtig godt til i vuggestuegruppen og at det ikke bliver alt for hårdt at køre ham ind. Øv med øv på.

2 kommentarer:

  1. Det er bare altid svært at vide, om man har gjort det rigtige....og når det gælder beslutninger omkring vores unger, så er det næsten umuligt...kun tiden vil vise det...MEN..tag ud og se stedet i god tid, tag Oliver med og lad ham rende mens i står i baggrunden, så han kan se jer...Og prøv at lave en aftale med stedet, om det er ok i kigger forbi et par gange...Jeg kan huske da Elisabeth fik plads i Højbjerg børnehave, og ikke i Rødkærsbro, hvor Frederik var, hvor ked af det jeg var, og hvor sikker jeg var på, at hun da skulle i Rødkærsbro børnehave, når der blev plads...sådan gik det ikke, for vi var så glade for Højbjerg, at hun blev der...Hvordan det ville være blevet for hende i Rødkær...det aner vi ikke, men sådan er det jo...
    Mavefornemmelsen, når i har besøgt Skovdalen er vigtig...pøj pøj med det...:O)

    SvarSlet
  2. Jeg ringer til dem i morgen så jeg kan komme ned og se det.. Og så må Oliver med også engang.. Har heldigvis kun hørt gode ting, så tror det er et fint sted.. Men det blir alligevel rart lige at få syn for sagen selv...

    SvarSlet