lørdag den 3. september 2011

Pomp de Lux og TUC kage...

Tøjmærket... Kender I det? Jeg synes det er rigtig fint tøj. God kvalitet, ikke ret dyrt og det er godt "basis-tøj" i farver som nemt kan matches. Der er lige kommet efterår/vinter kollektion, og i den forbindelse holdte jeg i går "party" for veninderne - det foregår lidt a la "Tupperware".. Lige bortset fra at jeg ikke synes man bliver "hjernevasket" på samme måde ;).. Misforstå mig nu ikke, men jeg er uddannet isenkræmmer og jeg VED at man kan få bøtter i lige så god kvalitet til meget mindre penge. Nej der er selvfølgeligt ikke "livstidsgaranti" på så, men så kan du måske købe 10 bøtter for samme beløb i stedet for... Nå pyt nu med det..

Som sagt kom tøserne og kiggede tøj i går, og det var super hyggeligt! Flere havde jeg ikke set længe, og nogle havde deres små poder med. Tror vi var 7 piger (ud af 14) med børn som var under 4 mdr. gamle - så lidt skrig og skrål kunne ikke undgåes ;). Til lejligheden havde min mor bagt en TUC kage! Mums den er god. Vi fik den også til barnedåben, men den kan altså ikke spises for tit (eller jo det kan den nok godt, hvis mine sideben havde noget at skulle sige, men det har de heldigvis ikke)!


Flere bad om opskriften, så den må jeg hellere lige skrive her:

3 æggehvider
200 g. sukker
1 tsk. bagepulver
50 g. hakkede hasselnødder
1 pk. knuste TUC kiks

Hviderne piskes stive, og sukker og bagepulver vendes i. Bagefter vendes nødder og kiks i.

Bages i en springform i 30 minutter ved 175 grader varmluft.

Som ising/frosting/glasur (hvad faen er forskellen egentligt?) blander man 2,5 dl. fløde (pisket til flødeskum), 2 spsk. sukker og 1 tsk. vanilje. Det smører man så ovenpå kagen, når den er kølet af. Kagen stilles i køleskabet til man skal servere den - den er nemlig bedst kold :). Ud over isingen kan man også servere kagen med f.eks. vaniljeis og friske bær til.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar